poniedziałek, 9 maja 2011

Wywiady, wywiady…

Przyznaję, że sam jestem wielkim gadułą, ale z chęcią zamieniam się w słuch, gdy do rozmowy zapraszany jest ktoś interesujący; szczególnie, jeśli pytania zadaje dziennikarz umiejący słuchać. Do mistrzów gatunku należy z pewnością Grzegorz Miecugow, gospodarz znakomitego cyklu Inny punkt widzenia, którego rozmowy ukazały się także w wydaniu książkowym (dwa tomy, wyd. HELION) i mam nadzieję, że kolejne również trafią do druku.
Niedawno wyszedł także inny, niezwykle ciekawy, zbiór wywiadów, które wcześniej drukował Duży Format. Autorem wszystkich jest Dariusz Zaborek. Wśród szesnastu rozmówców znaleźli się między innymi: Michał Głowiński, Władysław Bartoszewski, Franciszek Pieczka oraz Magdalena Środa i arcybiskup Józef Życiński. A oto perełeczka z wywiadu z Michaliną Wisłocką, zatytułowanego Seksualistka:

Dla mnie jest pani osobą całkowicie pozbawioną pruderii.
– Pruderia to jest temperament schowany, który udaje, że go nie ma.”

Rozmowy z Dariuszem Zaborkiem, autorem książki Życie. Przewodnik praktyczny, można wysłuchać na stronie www.tok.fm/TOKFM/0,104176.html – polecam!

P.S. Tej książki nie raczyło mi wręczyć wydawnictwo AGORA. Kupiła mi ją moja żona, za co serdecznie dziękuję i proszę o więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz